Reklamationer

Er der noget, vi skal have kigget på, så udfyld formularen nedenfor.
Vi er her også efter afleveringen.

Hvorfor beder vi jer nogle gange om at anmelde en skade til jeres eget forsikringsselskab?

Vi forstår godt, at det kan virke overraskende eller måske endda frustrerende, når vi i forbindelse med en forventet reklamation beder jer starte med at anmelde sagen til jeres egen husforsikring. Derfor vil vi gerne forklare baggrunden.

I Danmark arbejder både vi og forsikringsselskaberne ud fra et grundlæggende princip, der hedder "ting før ansvar". Det betyder, at en skade først skal anmeldes til den forsikring, der dækker selve bygningen – altså jeres husforsikring. Først hvis den afviser at dække skaden, kan sagen tages videre til vores ansvarsforsikring.

Selvom det kan føles som "et ekstra led", er det en nødvendig del af processen, som vi er forpligtet til at følge, hvis vi skal kunne hjælpe jer videre. Vores forsikring må nemlig ikke tage stilling til eller dække en skade, før jeres egen forsikring har afklaret, om den dækker sagen.

Denne tilgang sikrer samtidig, at eventuelle skader, som ikke skyldes fejl i arbejdet – men måske opstår som følge af fx fugt, rørskader, storm eller andre hændelige begivenheder – bliver håndteret korrekt og hurtigt via jeres egen dækning.

Vi beder jer derfor i visse tilfælde om:

  1. At anmelde sagen til jeres husforsikring

  2. At sende os forsikringens svar, hvis de afviser dækning

  3. Samt at indsende billeder og beskrivelse af skaden

Vi tager herefter sagen videre.

Vi håber, det giver bedre forståelse for, hvorfor vi nogle gange henviser jer til jeres forsikring – også selvom der måske kan være tale om en potentiel reklamation.